Adaptor AVR-ISP-USBasp



   Avand nevoie de un programator pentru microcontrolerele din seria Atmel, microcontrolere folosite in diversele si micile mele proiecte de electronica, mi-am cumparat un programator USBasp, fiind micut si compact si totodata destul de ieftin.
   Am instalat driverele necesare pentru el, Windows-ul il recunostea la cuplarea pe USB, iar ca si soft pentru programare, am testat pentru inceput Khazama, dar nu am fost destul de multumit de el, sau nu l-am inteles eu bine..
  Tot am cautat pe Google diverse programe/softuri pentru programare si am ajuns la SinaProg 2.       Acesta imi pare muuult mai simplu de lucrat cu el, decat cu Khazama, depinde de fiecare cu ce program se "acomodeaza" cel mai bine/usor.

  In micile si diversele mele proiecte m-am lovit de progamarea mai multor microcontrolere din seria Atmel si asa m-am gandit sa-mi fac o mica placuta adaptoare care sa contina diverse socluri (40, 28, 20, 8) pentru a putea fi conectata la USBasp si de a programa in afara circuitului diversele tipuri de microcontrolere ATMEL.

Am inceput cu desenarea unui mic cablaj, are dimensiunile de 85/50 mm, cablajul este desenat in Sprint Layout 5:









  Cablajul l-am realizat fizic prin transfer de toner, este mult mai rapida si usoara metoda asta pentru cablaje mici, nefiind asa de complex ca sa necesite realizarea prin metoda foto.

Atasez cateva poze ale cablajului, din timpul corodarii, dupa corodare, imprimare silkscreen si dupa montare socluri/mufa  (se vede si un Attiny 2313 in soclu pentru test):











 Atasez mai jos un link de unde se poate descarca, pentru cei interesati de realizarea acestui mic adaptor, un cablaj PDF la scara 1:1 care poate fi folosit atat la transfer de toner cat si la metoda foto.


  ***   Cablaj PDF sc 1:1 Adaptor AVR-ISP-USBasp





   Succes...

Un comentariu:

  1. am realizat acest adaptor si functioneaza ok , inca un aspect pozitiv , aveti toate fisierele atasate asa ca nu e greu de realizat

    RăspundețiȘtergere