Sursa Reglabila 0-30V si 0-3 A (Conex)



Sursa Reglabila 0-30V si 0-3 A (Conex)



  Un coleg de forum, care dorea sa realizeze aceasta sursa, m-a intrebat daca am cablajul pentru ea.

  Asta m-a decis ca sa il redesenez.

  Deoarece in revista, cablajul avea si o mica greseala, lipsea un traseu, mi-am propus ca sa redesenez cablajul in programul Sprint Layout 5, asa avand posibilitatea modificarii cablajului in functie de componentele folosite de mine.

  Schema acestei Surse de 0-30V si 0-3A a fost publicata in revista Conex.:



   Cablajul desenat in Sprint Layout 5 la acel timp (2014) arata ca in poza:





  Cablajul a fost publicat la acel timp si in format pdf , in sectiunea dedicata pentru alimentatoare de pe forumul electronistilor -  Elforum.

  El poate fi descarcat in format PDF sc1:1 de aici :

Cablaj___Silk_Sursa_Conex_0-30v_0-3A__elforum_.pdf

 Avand de gand sa realizez si eu aceasta sursa, dar tot amanam acest proiect, m-am decis pana la urma sa o realizez (dar inca aman realizarea ei din lipsa timpului).

  Am inceput, iarasi, prin redesenarea cablajului.

  Am montat toate piesele care necesitau montarea pe radiator, pe o singura latura a cablajului, asa fiind mult mai usor de atasat un radiator comun mai mare pentru racire, atat pentru tranzistorii finali ai sursei, prefinal, punte redresoare cat si stabilizatorul de +5vcc

  Condensatorul de filtraj fiind destul de voluminos, ocupa destul spatiu pe cablajul sursei. M-am hotarat ca filtrajul sursei de putere, sa il atasez separat, asa nu mai eram conditionat de spatiul alocat pe cablaj si fiind montat extern cablajului, puteam folosi orice tip/model de condensator de filtraj de care dispuneam, eventual il puteam realiza din mai multe condensatoare de capacitate mai mica conectate in paralel, asa realizand o "baterie" de condensatoare.

  Dupa redesenare cablajul a ajuns la dimensiunile estimative de 100 / 58 mm, destul de compact pentru o sursa.

  Asa arata cablajul redesenat, versiunea V-2 - 2017, inca nefinalizat 100%:


  

   Urmeaza acum partea de realizare fizica a cablajului.

   Voi reveni cu noutati dupa realizarea fizica a sursei, eventual cu ceva cablaje realizate industrial.

Un comentariu:

  1. Salut Nu stiu daca ati facut sursa, daca da, ma bucur, daca nu va asigur ca merge foarte bine.. Am avut una si, si'a facut treaba mai bine de 10 ani. A fost defectata din greseala de cineva, cred ca inca mai am cablajul... Acum ca am schema si gasesc cablajul o sa o refac destul de usor, daca nu fac alt cablaj. Multumesc...

    RăspundețiȘtergere