Realizarea unui macros in Sprint Layout 5 - partea 2



  Continuam in aceasta parte cu realizarea/desenarea unui macros in programul Sprint Layout 5.


  Dupa ce am desenat capsula integratului pe layerul S1, am pus pad-urile pe C2, urmeaza pentru cei care isi doresc un macros mai "frumos" si "personalizat", adaugarea partilor care tin de designul-aspectul capsulei.

  Selectam din nou ca activ layerul S1:



  Acum adugam pad-urile care vor fi vizibile pe partea de silkscreen:



Putem desena si pinii integratului, am schitat eu ceva ca sa exemplific, am desenat cu o marime mai mica a traseului fata de cel al capsulei (parca 0,10 mm pini, 0,20-0,25 capsula)):



  Putem da si un nume capsulei, sa stim ce tip de integrat avem, nume care este afisat pe partea de silkscreen.
 Dam un click stanga pe casuta ab|text si apare o fereastra ca in poza:



  In fereastra aparuta, putem scrie numele integratului in rubrica text (LM358), putem selecta marimea scrisului din casuta height (am selectat 3), de asemenea putem formata putin scrisul din casutele widh si style, il putem orienta la 0, 90, 180, 270 de grade:




  Asa arata numele integratului atasat pe partea de silkscreen:



  Eu am adaugat si un punct in dreptul pinului 1 al integratului:




  Acum selectam cu CTRL + A tot ce avem desenat, apoi dam click stanga pe iconita save de la macros :



  Apare o fereastra unde trebuie sa selectam locatia unde v-a fi salvat acest macros precum si denumirea sub care il salvam, eu am selectat locatia Componente Sprint Layout si l-am salvat cu numele LM358 - DIP:



  Dupa aceea trebuie sa-l regasim in macros cu numele care a fost salvat:



  Pentru cei mai pretentiosi, isi pot peronaliza cum doresc componenta creeata, atasez cateva mici exemple:







  Isi pot personaliza si pad-urile de pe layerul C2, cele pe care se fac lipiturile:





  Tot pentru cei mai pretentiosi, isi pot desena si legaturile electrice ale integratului conform datasheetului, asta ne usureaza munca la realizarea cablajului in sine daca de exemplu pe schema dupa care realizam cablajul, NU avem si notatia pinilor, avem doar simbolul integratului:




  Dupe fiecare modificare-imbunatatire, puteti salva iar macros-ul, ori il inlocuiti pe cel existent, ori sub alta denumire, ex LM358 - DIP - 2, asa avand la dispozitie mai multe capsule diferite ale aceluiasi integrat.

 Asa cum am descris in aceste doua parti despre realizarea unui macros, ne putem creea orice tip de componenta dorim, urmand ca incet, incet, in timp sa avem o biblioteca destul de bogata in program.



   In speranta ca am fost de ajutor cu acest mic ghid explicativ despre cum realizam un macros in programul Sprint Layout 5 (sau 6), va urez succes in realizarea componentelor personalizate necesare in program.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu